13 Senarai Azam Tahun Baru 2017 Saya

Apa Azam Tahun Baru 2017 Saya

1 Januari 2017 selamat menyambut tahun baru 2017 buat semua. Seronoknya nak melangkah ke tahun 2017. Tahun baru azam baru! Macam biasa, aku akan kongsikan apa azam tahun baru 2017 yang ingin aku capai. Buat yang nak tahu apa maksud azam baru. Definisi azam baru ialah berkaitan apa yang ingin, mahu kita capai dan disertai dengan berusaha keras.

“Asal tahun baru je buat azam baru, perlu ke? Padahal azam tahun lepas-lepas tu belum tentu tercapai lagi, inikan pulak nak buat azam baru. Orang tahun baru sibuk wish ucapan selamat menyambut tahun baru, kau pulak sibuk bagitau apa azam tahun baru kau”. Ish ish ish..negatif sunggoh engko.

Bagi aku, orang yang mempunyai azam ni umpama ada matlamat dalam hidupnya, tentang sasaran yang ingin dia capai. Jika ada azamnya yang belum dicapai, dia boleh perbaiki lagi di tahun hadapannya. Dan perkongsian ni pula, untuk menyuntik jiwa anak muda khasnya golongan remaja agar mempunyai matlamat dan keinginan untuk dicapai. Dengan adanya azam baru, seseorang bertekad untuk meraih kejayaan. Ngerti??? Jom lihat apa kata-kata azam baru dari diri aku.

SENARAI AZAM BARU 2017

13 azam baru yang ingin aku capai tahun 2017:

1. Azam tahun 2017 aku adalah untuk fokus program affiliate. Mencuba jana income dari affiliate. Sebenarnya tahun 2016 aku dah set nak belajar pasal affiliate namun hajat tak kesampaian. Jadi aku berharap sangat tahun 2017 dapat raih income affiliate sekurang-kurangnya RM100 (Tempoh percubaan dalam setahun tu).

2. Urus 3 blog serentak. Jeng jeng jeng aku dah buat 1 lagi blog baru aku, blog yang ke-3. Jadi misi tahun 2017 aku adalah update blog baru ke-3 dan blog Yumida sekurang-kurangnya 25 entry dalam sebulan. [eh macam hari bekerja pulak. Haha..harus la.. Sabtu Ahad hari untuk beristirehat]. Untuk blog uWish ni, kekerapan update tiada had!

3. Azam tahun baru 2017 nak maintain/ naikkan trafik blog untuk 3 buah blog. Blog Yumida target 8,000 pageviews setiap hari, blog baru target 2,000 pageviews, blog uWish target 30,000 pageviews.

4. Fokus buat entry segar.

5. Matlamat tahun 2017 aku nak raih income 2 kali ganda dari income berblog tahun 2016.

6. Azam 2017 nak simpan duit RMxx,xxx hasil berblog.

7. Berazam tak mahu shopping online, tak mahu bazir duit beli barang bukan keperluan, berazam untuk kuatkan iman menahan godaan barang jualan murah. Ye, harus masuk dalam senarai azam 2017. Sebab aku ni mudah tergoda. Dengan adanya ia dalam perkara larangan dalam azam, akan lebih menguatkan diri aku agar kalis godaan sale.

8. Azam tahun 2017 bermulanya penglibatan aku dalam dunia pelaburan xxxxxx. Jadi, akan ku cuba sedaya upaya mengumpul dana dan menggunakan wang hasil berblog untuk tujuan melabur.

Gambar Azam Tahun 2017 

azam baru 2017, contoh azam tahun baru, azam tahun baru saya, azam tahun baru untuk pelajar, maksud azam baru, tahun baru azam baru, kata kata azam baru
Ini azam tahun baru saya punya. Anda pula, tahun depan nak berazam apa?


9. Ajar baby Amirah mengenal dan hafal sikit-sikit huruf ABC dan 123 sebelum usianya mencapai 2 ½ tahun, pada tahun 2018.

10. Kurang pengambilan makanan dan minuman manis-manis. Eh haruslah masuk dalam azam 2017 sebab kesan bahaya gula berlebihan dalam badan mengundang penyakit lain datang. Lagipun harga gula makin tinggi. Buat air teh tanpa guna, umpama teh cina yang bagus untuk kesihatan. Manakala dalam masakan hanya menggunakan gula dalam kuantiti sedikit.

11. Jimat dalam berbelanja, menjadi pengguna bijak. Survey barang di semua tempat untuk dapatkan harga murah. Barang idaman yang aku nak beli tahun 2017 adalah foldable sofa. Buat masa sekarang harga adalah RM150 – RM200 lebih termasuk kos postage ke Sabah Sarawak. Jadi, aku akan manfaatkan hari jualan besar-besaran untuk dapatkan diskaun pembelian. Lebih jimat. Selain dari tu, TIDAK DIBENARKAN BELI BARANG LAIN. Ni peringatan untuk aku sendiri: tiada lagi blouse baru, handbag baru, baju anak baru, tiada lagi shopping sesuka hati. Sebab semuanya sudah mencukupi barangan yang aku beli dan kumpul tahun 2016. Jauhi pembaziran.

12. Azam baru di tahun baru 2017 kurangkan masa melayan Facebook. FB buat kita ketagih skrol dan skrol lagi. Di situ dah berapa jam masa terbuang.

13. Lebih banyak luangkan masa membaca berita online, menonton berita di tv. Update diri dengan perkembangan terkini. Ambil kisah isu semasa.

Inilah 13 senarai azam tahun baru 2017 saya. Nak tahu apa azam saya tahu lepas? Baca: 10 SENARAI AZAM BARU 2016. Anda pula, apa azam tahun 2017 anda? Sudahkah anda mempersiapkan diri dengan perancangan matlamat anda tahun hadapan? Moga apa yang anda rancangkan berjalan dengan lancar. Tercapai misi dan matlamat. Selamat menyambut tahun 2017.

No comments:

Post a Comment